Insomniac Games har avslöjat nya detaljer om kommande Wolverine-spelet, vilket vi också fick se under nattens State of Play, där det snabbt blev tydligt att äventyret blir ett otroligt våldsamt sådant.
I en intervju med IGN berättade spelets regissör att våldet är en otroligt viktig del av Wolverines identitet, och att man därför valt att göra det till en framträdande komponent. Samtidigt betonade han att teamet också är medvetna om att alla inte uppskattar sånt. Därför kommer det finnas funktioner för att minska eller helt ta bort blodet, lemlästandet och all annan gore.
Till IGN berättade man att:
"We know that it's not for everyone. And because we knew this was going to be a big part of the game from the beginning, we also implemented an accessibility feature to turn off gore. It's clearly integrated into the game in a lot of different ways, and so it's a nuanced feature that is very selective about what we show, what we censor, turning off blood and things like that, just to make it more palatable to people who don't really want to have that part of the experience"
Det verkar dessutom röra sig om något mer komplext än bara en av- och på-knapp. Och det ska gå att mer selektivt välja vad man vill och inte vill se. Wolverine släpps exklusivt till Playstation 5 den 15 september.
Kommer du att köra spelet med eller utan våld och blod?